Ulpan.com's daily dose of Hebrew Headline Animator

2/18/12

התקשורת דורשת: עונש מוות למחבלים


www.bhol.co.il
Sorry only in hebrew
עיתוני הבוקר בתקשורת הכללית מביאים סיקור נרחב מהלווית קדושי איתמר. הפרשנים וכותבי הטורים חידדו הבוקר את המקלדות בדרישה חריפה לקבוע עונש מוות למחבלים שביצעו את הפיגוע.
כך כותב איש התקשורת גיא מרוז: "צריך תקנות מיוחדות לשעת חירום, צריך שופט בעליון שיאשר, אלוהים יודע מה - אבל אסור שהאיש הזה עם גלוני הדם על הידיים יישב בכלא. יש יצורים, שלפעמים בטעות נראים כמו בני אדם, אבל הם לא והם לא חייבים לחיות לאורך זמן. לא תסכול מהכיבוש הוביל לרצח הזה, רק רוע צרוף ומעוות, זה הכל".
הפרשן בן כספית: "את רוצחי משפחת פוגל לא צריך ללכוד. אין טעם לתפוס אותם, ואסור, לעניות דעתי, 'להביאם לדין'. את היצורים שביצעו את המעשה החייתי הזה צריך לחסל. ההוראה לשירות הביטחון הכללי, לצה"ל ולכל מי שידו במלאכת הקודש הזו, צריכה להיות פשוטה: לאתר את הפושעים הללו ולהרוג אותם. במקום.


"אם אפשר, אז להרוג גם את כל מי שסייע, תיכנן, עזר, ידע ותמך במעשה המפלצתי הזה. ראשית, כי זה מה שראוי לעשות. בן אנוש שמסוגל לשחוט תינוקת בת ארבעה חודשים הוא בן מוות...
"האלטרנטיבה מקוממת במיוחד... הם יישפטו ל-30 מאסרי עולם, או משהו כזה, וייכנסו ל"כלא." שם הם יקבלו טלויזיה וכבלים ומגזינים ולימודים באוניברסיטה וביקורי משפחות וקנטינה ושאר צ'ופרים על חשבוננו. הם ישמינו. יקנו דעת, יעשו תואר ראשון ואולי גם שני, ינהלו לעצמם את חייהם, ובסוף, הכי גרוע זה מה שיקרה בסוף: הם ישתחררו בעסקת שבויים כזאת או אחרת, כי בסוף אנחנו תמיד נשברים ומשחררים.
"מי שמסוגל לשחוט אבא, אמא ושלושה ילדים קטנים בשנתם, בסכין, הוא חיית פרא מסוכנת שצריך להכחיד".
הפרשן והעיתונאי שלום ירושלמי: "ברגע שייתפסו המחבלים חייבים לגזור את דינם למיתה. על פשע מהסוג הזה אין כפרה, לא בארץ וגם לא במדינות דמוקרטיות אחרות בעולם. מי שתוקע סכין למוות בתינוקת בת ארבעה חודשים לא יכול להיענש רק במאסר".
וב'ישראל היום' נערכת השוואה בין עמלק לבין המחבלים מבצעי הפיגוע: "הפרשנות המודרנית למושג עמלק מציינת כי רוח מעשיו של עמלק שלעיתים מוצאת את ביטויה במעשי רצח של יהודים פרטיים עדיין מרחפת בעולם והמאבק בעמלק הוא חלק מהמלחמה על עצם קיומנו כעם", כותב ליאור אלפרוביץ' במאמרי הדעה.

 source in hebrew

No comments:

Post a Comment